חומרי ניקוי אקולוגיים – מה הם ואיפה קונים?

כולנו רגילים להשתמש בחומרי ניקוי בשגרת החיים שלנו, בין אם זה נוזל כלים, או נוזל לניקוי מרצפות, או שזה אבקת כביסה או נוזל לניקוי חלונות. אם עד לפני עשור הכרנו רק חומרי ניקוי קונבנציונאליים שהיו עשויים מנפט גולמי  ומשאר חומרים כימיים מזהמים ובלתי מתכלים, הרי שהיום בעידן של מודעות גבוהה לאיכות הסביבה ולאקולוגיה, ניתן למצוא בשוק לא מעט חברות המייצרות חומרי ניקוי אקולוגיים, שעשויים מצמחים ואינם עלולים לגרום נזק כלשהו לאדם או לסביבה.

היתרונות של חומרי הניקוי האקולוגיים הם ברורים:

  • חומרי ניקוי אקולוגיים לא מזהמים, לא עלולים לפגוע באיכות מי השתייה שלנו, או לחלחל לאדמה ולזהם אותה.
  • חומרי ניקוי אקולוגיים לא יכולים לפגוע לנו בעור, או לגרום להרעלות כלשהן, כי הם עשויים מצמחים.
  • חומרי ניקוי אקולוגיים כמו חומר לשטיפת רצפה אקולוגי לא ישפיע על הסביבה ואילו חומר לשטיפת רצפה קונבנציונלי עלול לפגוע גם במי שנמצא בקרבת הרצפה (בני אדם, בעלי חיים צמחים) בגלל שהחומר כולל רכיבים כימים רעילים.
  • חומרי ניקוי אקולוגיים הם חומרים ידידותיים לסביבה , והדבר מאפשר לנו להשתמש במים שהיו בהם חומרי ניקוי אקולוגיים שימוש חוזר, גם למטרות של השקיית גינה ולא רק למטרות של הפעלת ניאגרה.
  • ברגע שנפסיק להשתמש בחומרי ניקוי קונבנציונאליים לא נצטרך לחשוש יותר מקרבתם של הילדים לארון שמתחת לכיור המטבח, או הארון שמתחת לכיור האמבטיה ונוכל לדעת בוודאות שהחומרים שנמצאים שם הם ידידותיים לסביבה אינם מזיקים ואינם עלולים לגרום לנזק לילדים גם כשאנחנו לא נמצאים בבית.

אילו חומרי ניקוי אקולוגיים קיימים בשוק?

ענף חומרי הניקוי האקולוגיים כולל בתוכו את כל חומרי הניקוי הדרושים לנו בשגרת היום יום, החל מנוזל לכביסה או חומר מסיר שומנים וכלה מחומר ניקוי לרצפה, או טבליות למדיח שהן אקולוגיות. חומרי הניקוי האקולוגיים חודרים אט אט לשוק, ולאט לאט יש יותר ויותר קהלים שמתוודעים לחומרים הללו ומתחילים להשתמש בו.

אם בהתחלה היו אלה רק "הירוקים" שהשתמשו בחומרים הללו הרי שהיום, יש משפחות שמעדיפות להשתמש בחומרים אלו מתוך רצון לשמור על סביבה בריאה לילדיהם שאינה מזהמת ואין בה סיכונים. בנוסף לכך יש אנשים עם בעיות בעור שמעדיפים לשמור על עור בריא ונמנעים משימוש בחומרי הניקוי הקונבנציונאליים ומעדיפים את חומרי הניקוי האקולוגיים שאינם גורמים שום נזק לעור.

אז אם גם אתם שמעתם על חומרי הניקוי האקולוגיים ועדיין לא התחלתם להשתמש בהם, הגיע הזמן שתזנחו את חומרי הניקוי הקונבנציונליים הרעילים והמזהמים ותתחילו להשתמש בחומרי הניקוי האקולוגיים הטבעיים. לרכישת חומרי ניקוי אקולוגיים לחצו כאן.

חומר ניקוי אקולוגי

 


כתבות שכיף לקרוא - TTR